قیمت سمعک زیمنس
نوشته شده توسط : رومینا علامه

 در عصب شنوایی، فعالیت فیبرهای فرکانس بالااز از پاسخ های بالایی و تحتانی سمعک زیمنس قاعده حلزون منشا می گیرد.فیبرهای منشا گرفته از پیچ های دوم و راسی حلزونواقع در قسمت میانی عصب حلزون، مجاور بخش تحتانی عصب دهلیزی است. این شکل به وضوح نشان می دهد اگر توموری از این قسمت منشا بگیردابتدا پیچ راسی و سپس فیبرهای lower-fre را متاثر می کند. بیماران توموری با کم شنوایی lower-fre یا شیب دار وجود دارد.در بعضی از این بیماران ممکن است تومور عامل کم شنوایی باشد.طبق شکل، بسته به محل منشا گرفتن شوانومای دهلیزی، فیبرهایhigh-freیا low-fre ممکن است متاثر شوند.در یک کار کلینیکی در لس آنجلس، تقریبا نیمی از تومودهای عصب8 از عصب دهلیزی فوقانی و نیمی دیگر از عصب دهلیزی تحتانی منشا می گرفتند. به علاوه همیشه تومورها در جهت خلاف عصب فشار وارد نمی کنند و در جهت عصب وبه محیط عصب فشار وارد می کنند. در عوض شواهد مهمی وجود دارد که تومورها اغلب در بدنه ی عصب نفوذ می کنند.گزارش هایی مبنی بر عدم تها جم وجود دارد، اما بعضی تحقیق ها بیانگر معمولی بودن حمله ی شوانومای دهلیزی به عصب شنوایی است.

  Neely تهاجم به عصب در تمام 22 بیمار کشف کرد،froton و Marquetبیش از 50% تهاجم را یافت و Drfred تهاجم به عصب را در نیمی از 28 بیمار خود کشف کرد.معمولا تومورهای NF2 در بدنه عصب نفوذ می کنند، بنابراین به جز فیبرهای سطحی فیبرهای دیگر ممکن است متاثر شوند. اندازه گیری فعالیت عصبی از تمام بخش های حلزون در کشف تومور بهتر از اندازه گیری آن تنها از بخش high-freاست، بنابراین ABR متاثر از تمام فرکانس ها ممکن است حساسیت ABR را در کشف تومور ی کوچک افزایش دهد.
منبع:

 

 

 




:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , خرید سمعک , انواع سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک زیمنس , سمعک فوناک , سمعک ویدکس , سمعک یونیترون ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: